Nimeni nu pune un petic de postav nou la o haină veche, căci peticul acesta, ca umplutură, trage din haină şi se face o ruptură şi mai rea. Nici nu pun oamenii vin nou în burdufuri vechi; altminterea burdufurile crapă: vinul se varsă şi burdufurile se strică; ci pun vin nou în burdufuri noi şi amândouă se păstrează împreună. (Matei 9 :16-17)

marți, 10 decembrie 2013

La noi în Colind

de Cosmin Stoica


Doamne, de Te-am primi să Te naşti
la noi în colind,
n-ar mai umbla Copila gingaşă,
ce ne e Mamă şi nouă,
prin nopţi depresive
cu mese bogate,

prin zgomot de obsesii
la vestimentaţie şi magie,

prin nopţi de vopseluri şi sonorităţi,
prin nopţi fără stele
şi cântece îngereşti!

Doamne, de Te-am primi să Te naşti
la noi în colind,
ne-am bucura de gânguritul Tău,
şi n-am mai petrece Crăciunul
cu urări congelate şi băuturi alese,
ci doar Naşterea Ta!

Apoi, Te-am înfăşa după prima Ta băiţă,
în licăr de irişi,
din ochii înduioşaţi ai pruncilor noştri,
şi Te-am legăna la noi în colind,
„lin şi iarăşi lin!“

Iar Copila gingaşă
ar sta cu noi la masă,
la noi în colind!

Poezia face parte din volumul, în pregătire, Cale de-o viaţă spre sufletul meu

Niciun comentariu: