de Alexandru Ciolan
Datorită mediilor electronice actuale, relaţii interumane care până de curând presupuneau proximitatea fizică a persoanelor se mută şi, alături de metamorfozele virtuale cărora nu le-am putea reproşa decât, eventual, absenţa căldurii omeneşti, dau, nu de puţine ori, naştere la ciudăţenii sau chiar la monstruozităţi.
După ce am fost şcoliţi "la distanţă", nu e de mirare că vom şi munci/lucra la distanţă ("la distanţă" însemnând, de fapt, "în faţa computerului"): "Potrivit studiului Telework Exchange, organizaţie a angajaţilor care muncesc de la distanţă, peste 85% dintre angajaţi au o viziune pozitivă asupra unui serviciu care nu impune prezenţa la birou. Două treimi dintre managerii care supraveghează angajaţii cu astfel de joburi lucrează ei înşişi de la distanţă", standard.money.ro 14 III 08).
Şi dacă tot ne-am lipit de fotoliu în şcoală şi în orele de serviciu, de ce nu ne-am face şi cumpărăturile tot lipiţi de scaun? "Piaţa germana a vânzărilor la distanţă, care este o piaţă matură, spre deosebire de cea românească, aflată în plină creştere, a fost de 20,4 miliarde în 2001 şi este în creştere uşoară şi constantă încă de atunci." (wall-street.ro 8 XII 06).
Pentru articolul integral în „Ziarul de duminică“ click AICI.
Wheeler Catlett, the Study, and Democracy
Acum 5 ore
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu