Nimeni nu pune un petic de postav nou la o haină veche, căci peticul acesta, ca umplutură, trage din haină şi se face o ruptură şi mai rea. Nici nu pun oamenii vin nou în burdufuri vechi; altminterea burdufurile crapă: vinul se varsă şi burdufurile se strică; ci pun vin nou în burdufuri noi şi amândouă se păstrează împreună. (Matei 9 :16-17)

joi, 28 iulie 2011

Hunedoara: „Micul Texas“ supravieţuieşte din agricultură


În cel mai sărac cartier al municipiului Hunedoara, oamenii trec peste criză ajutaţi de munca pământului, găini şi cai.


„Micul Texas” sau microraionul 7 şi-a câştigat în ultimii ani faima de cel mai periculos cartier al Hunedoarei. Totuşi, dincolo de blocurile din beton, adevărate ghetouri acoperite de igrasie păzite de haite de câini comunitari a căror densitate pe metru pătrat este depăşită doar de cea a şomerilor şi a săracilor din cartier, sute de oameni îşi trag speranţa unui trai mai bun direct din pământul pe care îl muncesc.

Pe un teren de câteva zeci de hectare, ce se întinde în spatele blocurilor gri, localnicii şi-au amenajat grădini de legume şi zarzavaturi. Iar în zona verde din împrejurimile stabilimentelor, în nişte coteţe improvizate, cresc găini, curci şi raţe. În peisajul celor câteva sute de ferme de subzistenţă, caii ocupă un loc de cinste. Înhămate la căruţe care sunt folosite pentru a căra fierul vechi, animalele aduc stăpânilor lor venituri bunicele.

Ferme urbane

„Anul acesta am pus în grădina din spatele blocului, tot felul de rădăcini. Cel mai mult, cartofi şi varză. Deşi nu am avut cine ştie ce recoltă, nu a mai trebuit să mergem la piaţă pentru legume şi, în plus, ne-am ocupat timpul. I-am dus pe copii să muncească şi ei pământul, să înveţe să muncească”, a spus Vasile Antemir, locatar în „Micul Texas”.

Un vecin de-al lui, şi el pe nume Vasile, îşi împarte timpul între creşterea găinilor şi scormonitul tomberoanelor după fier vechi. „Mai am 11 găini şi doi cocoşi. Le păzesc ca pe ochii din cap, pentru că sunt singura mea avere. Am avut mai multe dar mi-au fost omorâte de câini, furate, ori am mai tătiat din ele”, povesteşte hunedoreanul. Pentru mulţi dintre hunedorenii care locuiesc în blocurile din zona micro 7, grădinăritul şi creşterea animalelor este un mod de supravieţuire.

Pentru articolul integral de pe adevarul.ro click AICI.

Niciun comentariu: